jump to navigation

David Langford “Mõelge mastaapselt!” 14.10.2006

Posted by mr.Costello in Ulme.
Tags:
trackback

Tuleb välja, et mõned head ulmelood on kunagi eesti keelde tõlgitud, kuid paraku mitte kunagi trükipressis avaldatud. 😦 Näiteks David Langfordi lugu “Connections” eestikeelne tõlge “Mõelge mastaapselt!” on netis saadaval juba alates 1993. aastast. Siiski otsustasin seda loetavuse huvides veidi kohendada ja parandada – uue versiooni leiate minu lehe ulme alajaotusest.

Lugu meeldis mulle oma erilisuse pärast. Alles kurtsin, et Sever Gansovski “Vincent van Gogh” on tüüpiline ajamasina-lugu, sest käsitleb teada-tuntud ajas rändamise paradokse. Kuigi “Mõelge mastaapselt!” räägib samuti paradoksidest, on tegemist hoopis teise lähenemisega, sest ei käsitleta mitte ajas vaid ruumis rändamisel tekkivaid vastuolusid.

Selle loo üle mõtiskledes tekkis tahtmine väikese kõrvalpõikena päevakajalistel teemadel hambaid teritada. 😈 Nimelt teen ettepaneku siiski Saaremaa silla ehitamist kaaluda ja mitte pimesi loota, et “tuleb see aeg, kui inimene ronib ühest pistikust sisse ja tuleb teisest välja”. 😆 Teisest küljest võib jällegi olla, et ruumis rändamisel paradokse pole, kuna viimased uudised ütlevad, et teleport tõuseb ulmest reaalsuseks. Mine võta kinni. 🙄

Aga arvustuse lõpetuseks peab tõe huvides ära märkima ka väikese tõrvatilga meepotis, mis mul selle loo nautimist takistas. Nimelt tundus, et hea idee oleks võinud vähem segaselt kirja panna. Võimalik, et mõne koha pealt raskesti jälgitavaks jäi lugu tõlke tõttu või et tegemist on minu personaalse probleemiga. Siiski soovitan lugeda, sest nagu öeldud, idee on hea!

Kommentaarid»

1. ov - 17.10.2006

Aga miks sa siis ei mõtle? Või on valed ajutegevuse ummistanud? Ma tahtsin lugejat säästa metsikuste kirjeldamisest. Mis teha kui puudulik aja tegelik lugu laialt levinud on.

2. mr.Costello - 17.10.2006

Olev, miks kirjutad sa siia asjassepuutumatuid teemaväliseid kommentaare? Mina arvustasin David Langfordi lugu, sina aga viitad minu kommentaarile oma blogi sissekande juures…? Lepime nüüd ikka kokku, et võitjate “omakohtu” üle arutleme SINU blogi juures ja ulmeteemadel räägime MINU lehel, eks. 🙂


Lisa kommentaar

