jump to navigation

Anne Leinonen “Valged lõngad” 02.01.2007

Posted by mr.Costello in Ulme.
Tags:
trackback

Heiki Raudla illustratsioonSoome ulmekirjaniku Anne Leinoneni jutt “Valged lõngad” (eesti keeles antoloogias “Aphra”) on väga mitmeti mõistetav lugu. Ütlen seda nii oma kogemuse põhjal kui ka Ulmekirjanduse BAAS-i arvustusi lugedes. Samas, hoolimata sellest, kas sellest loost saadakse mitmeti (või ei saada üldse) aru, on ühisosa selles, et ei mina ega mu kaasarvustajad ei pea seda lugu oma lemmikuks. 😐

Sisust niipalju, et ühes uurimislaboris hoitakse kinni üht naist, kellel on üleloomulik võime leida võimalike tõenäosuste hulgast endale sobivaim. Kuidas ta seda teeb, ärge küsige. 🙄 Autor viitab Schrödingeri kvantteooriale. Igal juhul rakendab naine oma võimet hüljatud kassipoegade päästmiseks… 😕

Minu esimesed emotsioonid vahetult peale jutu lugemist olid, et lugu oli loetav, kuid kuradi segane. 🙄 Saatuse tahtel juhtus aga kohe peale lugemist mulle kätte populaarteaduslik dokumentaalfilm “What the Bleep Do We Know!?”, mis seletab jutus käsitletud teooriat dumbuseritele lahti. Kokkuvõtteks muutis see film minu arvamust jutust paremaks ehk ma mõistsin veidi paremini, mida autor öelda tahtis. Samas, jutu üle ma vaevalt enam pikemalt mõtisklen, küll aga filmi ainetel. 😛

Kommentaarid»

1. Ulmeguru - 02.01.2007

Maitsed on erinevad… mina pidasin seda 2005. aastal eesti keeles ilmunud (tõlke)ulmelugude hulgas viie parima hulka kuuluvaks… st. panin Stalkeri küsitlusel viie hulka… kohta enam küll ei mäleta…

Kui BAAS kunagi töötab ja mul arvustamisjärjekord sinnani jõuab, siis saab see jutt mult viie…


Lisa kommentaar

