jump to navigation

Arvi Nikkarev “Kontramorfoos” 22.04.2007

Posted by mr.Costello in Ulme.
Tags: ,
trackback

Alar Raudoja kujundus

Viimase kuu jooksul olen siin blogis tutvustanud Brian Aldissi loomingut, arvustades kogumikku “Kontramorfoos” kogutud jutte. Nüüd tõmban joone alla ja luban, et jätkan peagi vanadest “Täheaegadest” lugude skänneerimisega — see tegevus on liigagi unarusse jäänud. 😳

Esmalt aitäh Arvi Nikkarevile, kes viitsis kõik need lood tõlkida — Brian Aldissi oli enne selle kogumiku ilmumist häbiväärselt vähe eesti keeles avaldatud. Samuti on tõlkija Arvi Nikkarev kirjutanud kogumikule üsna põhjaliku järelsõna, mis tutvustab Brian Aldissi ja tema loomingut ning mida mul isiklikult oli vähemalt sama huvitav lugeda kui enamikku kogumikus ilmunud jutte.

Et olen kõiki kogumikus “Kontramorfoos” ilmunud lugusid siin blogis juba üsna põhjalikult tutvustanud, siis püüan käesolevas kokkuvõttes välja tuua üldpildi moodustavad plussid ja miinused.

Absoluutselt sillas olin ma loo “Eluilmaski” peale. Sellised jutud on mulle alati metsikult meeldinud (vaata kasvõi mu arvustust antoloogias “Aphra” ilmunud Robert Silverbergi loole “Reisijad”).  Ning vaid kriipsukese võrra jäi maha jutt “Superlelu kogu suveks”.  Need jutud hindasin üliheadeks. Lihtsalt häid lugusid oli selles kogumikus veel rohkem, kuid neist enimmeeldejäävad olid “Hiigeljumala ketserid” ja “Totaalne keskkond”.

Minu arvates keskpäraseid lugusid oli “Kontramorfoosi” kaante vahele sattunud õnneks vaid paar tükki, päris kehvasid kahjuks veidi rohkem. 😦 Siiski, need tõrvatilgad ei rikkunud üldmuljet nii palju, kui oleks võinud karta, sest kirjanduslikult olid nad ju tegelikult tasemel, suurim minu poolne etteheide neile oli see, et nad polnud ulmekad.

Seega kokkuvõttes jäi mul “Kontramorfoosist” väga hea mulje ning soovitan seda julgelt. Samuti soovitan lisaks lugeda teiste ulmehuviliste arvustusi Ulmekirjanduse BAAS-is ning Kristjan Sanderi pikemat arvustust “Algernonis”.

Kommentaarid»

1. Ulmeguru - 23.04.2007

«Kontramorfoos» on ikka Brian Aldissi raamat, mitte Arvi Nikkarevi oma..?

2. mr.Costello - 23.04.2007

Emm… pidasin pealkirjaga silmas, et kogumiku “Kontramorfoos” koostaja on Arvi Nikkarev. Noh nii nagu antoloogia “Aphra” koostaja on samuti Arvi Nikkarev, kuigi samanimeline jutt on hoopis Nancy A. Collinsi kirjutatud.

3. Brian Aldiss « Stalkerid - 07.08.2012

[…] Jõesaar, A. Arvi Nikkarev “Kontramorfoos” (kogumik) // https://mrcostello.wordpress.com/2007/04/22/arvi-nikkarev-kontramorfoos/ […]


Lisa kommentaar

