jump to navigation

Speed-Linki Medusa surround kõrvaklapid 11.12.2007

Posted by mr.Costello in Tehnika.
trackback

Arvutimängudes “osalemine” toimub meie viiest meelest kahe kaudu: nägemist ja kuulmist kasutades. Sestap on oluline, et mänguril oleks mängimiseks hea video(kaardi) kõrval ka hea heli(süsteem).

Videokaarti olen ma oma kodusel, peaasjalikult just mängimiseks mõeldud, arvutil pidevalt uuendanud, et uuemad mängud ikka jookseks. Helisüsteem on aga täiesti unarusse jäänud — kasutusel on emaplaadile integreeritud SoundMax-i helikaart ja 10 aastat vanad arvutikõlarid või mingid suvalised kõrvaklapid. Kuni tänaseni.

Kuna järjekordsed kõrvaklapid ütlesid üles, sest juhe läks pidevast väntsutamisest katki, otsustasin uued osta. Esialgu polnud mul absoluutselt plaanis mingeid vägevaid klappe muretseda, ka eelarves planeerisin sellele ostule nii umbes paari-kolmesaja krooni ümber. Kuid kui läksin Sikupilli ONOFF-i klappe ostma, sattusin karbile, mis köitis minu tähelepanu kirjaga Medusa 5.1 ProGamer Headset. Maagilised numbrid ja sõnad teadjamehe jaoks. 😉 Tubli veerand tundi uurisin ja kaalusin seda karpi käes, kuni lõpuks otsustasin, et hoolimata hinnast (1185 krooni) ma siiski ostan, sest need klapid tundusid just sellised nagu olin alati igatsenud.

Positiivne:

Kodus karpi avades leidsin sealt lisaks mikrofoniga kõrvaklappidele veel ka komplekti lisajuhtmeid kõrvaklappide ühendamiseks RCA väljundiga audioseadme (näiteks kodukino) külge, toiteploki ning kasutajajuhendi. Ning üllatus-üllatus — pakitud oli kogu see kraam mitte mullikilesse ega vahtplasti vaid stiilsesse riidest kotti. Et oleks mugav kogu seda kraami võrgupidudele kaasa võtta (nagu ma manuaalist teada sain). 😛

Klappide ühendamine arvutiga oli lihtsamast lihtsam: torkasin neli värvilist juhet sama värvi pesadesse oma helikaardi küljes, ühendasin USB juhtme tühja USB pesasse (arvutiga ühendades saavad kõrvaklapid toidet USB-st ning toiteplokki pole vaja), konfigureerisin helikaardi 5.1 helisüsteemile ja valmis! Ei mingit draiverite installeerimist! 🙂 Kusjuures klappide kaabel on nagu juhe olema peab: pikk ja jäme. 😛 Ei tohiks kergesti katki minna ning ulatub 3,8 meetri kaugusele. Samas, kui kaabel on liiga pikk, siis on selle lühemaks tegemiseks kaasas mõnus korduvkasutatav krõpsteip.

Kuna tegemist on mänguri kõrvaklappidega ning mängimiseks ma need ostisingi, siis alustasin ka testimist mänguga — The Lord of the Rings Online on mäng mida ma parasjagu mängin (ja seepärast ka ei blogi 😳 ), niisiis see sobis. Esmamulje? Noh, ütleme nii, et kui ma kuulsin esimesi mängu heliefekte, siis ma tõin kuuldavale paar orgastilist röögatust. :mrgreen: Jah, need klapid on niivõrd head! Mõlemas kõrvaklapis peituvad kuularid tagavad selle, et heliefektid kostavad eest, tagant ja keskelt ning subwoofer annab seesuguse bassi, et peakolu sõna otseses mõttes väriseb. 😎

Negatiivne:

Ühest inglisekeelsest review‘st lugesin, et mikrofoni saab klappide küljest ära võtta. Minu jaoks oleks see üsna oluline, sest ma mikrofoni ei vaja. Paraku avastasin, et see versioon (SL-8793) Medusa kõrvaklappidest, mis mul on, sellist edevat omadust ei evi. Kahju. 😦 Õnneks näeb mikrofon väga vastupidav välja (painduv vars on kaetud metalliga), loodetavasti ei lähe katki.

Küll aga on näeb üsna liga-loga välja klappide juhtme küljes olev juhtpult, millel on neli kettakest esimeste, tagumiste ja keskmiste kanalite ning subwoofer‘i helitugevuse reguleerimiseks, valgusdiood ja sisse-välja lülitamise nupp. See viimane logiseb algusest peale… 😐 Samuti avastasin mängimise käigus, et üks regulaator oleks veel vajalik — master volume — sest üsna tüütu on kõiki kanaleid ükshaaval vaiksemaks või kõvemaks kruvida, kui vajalik balanss on kord juba saavutatud.

Uskumatult heast helikvaliteedist hoolimata ei saa kõrvaklappidega siiski täielikku surround sound‘i tunnetust — keskmine kanal kostab nagu tsipake rohkem ühest kõrvast ja subwoofer teisest. Iseenesest mõistetav, sest füüsiliselt paiknevadki neid helisid tegevad kuularid ühe ja teise kõrva juures, mitte keskel nagu “päris” 5.1 helisüsteemi puhul. Teisest küljest jälle arusaamatu, sest mõlemas klapis on kokku neli kõlarit (esimene, tagumine, keskmine ning subwoofer) ning teoreetiliselt ei tohiks vahet olla.

Ning natuke häirib nende klappide puhul see, et kuna nad teevad väga valjut häält, siis nad ka “lekivad” päris hästi — heli on üsna palju kõrvalseisjale kuulda. Öötundidel võib see peaaegu sama häiriv olla, kui kõlarite kasutamine. Samas, sissepoole ei kosta välishelid peaaegu üldse.

Kokkuvõte:

Speed-Linki Medusa 5.1 ProGamer kõrvaklapid on lähedal täiuslikkusele ning olen nendega üliväga rahul. Ülalpool kirjapandule lisaks veel seda, et lisaks oma tehnilistele omadustele on need klapid ka väga mugavad — isegi tundide kaupa neid peas hoides ei hakka kõrvad higistama või pea klappide raskusest või survest valutama.

Ka leidsin võrgust vaid kiitvaid ülevaateid ja arvustusi, seega julgen soovitada. Hinnast hoolimata, sest öeldakse ju, et keegi pole nii rikas, et osta odavaid asju.

Kommentaarid»

1. sirje - 12.12.2007

“ma oma kodusel, peaasjalikult just mängimiseks mõeldud, arvutil ” – norid tüli vä? Jutt oli, et multimeedia arvuti! krrt!

2. offf - 12.12.2007

Ma siinkohas mainiks, et kollide tampimiseks ei piisa ainult tuugest graafikakaardist. Ylej22nud arvuti peab ikka ka jaksama. Ja m2lu peab t2nap2evaste m2ngude jaoks palju olema.

3. mr.Costello - 13.12.2007

Loomulikult. Kusjuures praegu ongi mu masinal prose pudelikaelaks. Aga kuna selle upgrade tähendab suuremat väljaminekut (lisaks uus emaplaat, mälud, toiteplokk, PCI-E videokaart ehk sisuliselt terve uus arvuti), siis olen seda siiani venitanud. Ilmselt aastakese saan sellega veel läbi. Kui just vahepeal mõni ressursinõudlik lennusimu välja ei tule. 😛


Lisa kommentaar

