jump to navigation

Pronksist võitleja leitud 19.05.2008

Posted by mr.Costello in Geopeitus.
trackback

Järgi oma liidrit?

Tööl aju puhates kiikasin geopeituse lehte ja hakkas silma uus aare — Pronksist võitleja. Kas tõesti Pronkssõduri juures? Jep! 😎

Aardekirjeldus ütles, et enne kui otsima tormad, kogu infot. Seda monumenti puudutavat infot on veebis õnneks palju ja ühest Google pakutud vastest sain vajalikud aastaarvud kätte. Järgnes keerukam osa, trigonomeetriliste ülesannete lahendamine. Keerukas selle pärast, et ma ei mäleta õhkugi sellest, misasi on ln. 😕 Sin ja tan tulid õnneks tuttavamad ette. 🙂

Arvasin õigesti, et kui ma ise arvutada ei oska, siis ehk Excel oskab. Oskaski. Aga sain koordinaadid kuhugi Norrasse. 😮 Kurtsin just seda muret MSN-is aarde peitnud Karuonule, kui taipasin, et Excel saadanas, arvutab äkki radiaanides, mul aga oleks vaja kraade. 💡

Viga parandatud, sain õiged koordinaadid ning teadmise, et mitte kõikide uute aarete jaoks ei ole vaja raketiteooriaid püstitada. 😆 Aga vähemalt Excelit oskan ma kasutada! 😛

Aarde otsimisest tegelikult juba tsuti kirjutasin, tabasin teolt geopeiturid Imre ja Airi. Peale nende lahkumist otsisin ise ja leidsin koheselt. Hoolimata sellest, et “maskeering” oli selline, mida pole varem näinudki! Geniaalne! 😎 Sain ideid oma tulevaste aarete jaoks! 💡

Aardepurgi väljavõtmisel imestasin veidi seal seisva kirja üle: Warrior Bronx. Et misasja? 🙄 Uurisin hiljem Karuonult ka, et kas ei peaks mitte Bronze Warrior olema ja sain teada, miks ikkagi Sõdalane Bronx. Usun, et seda toredat lugu on ka teistel huvitav teada ning panen selle siia kirja:

Silver [üks Karuonu poistest] ja Kristo (õepoeg) on vaatamata suurtele lahutavatele vahemaadele (vanasti Tõrva-Tallinn, nüüd neli aastat juba Tõrva-UK) maast-madalast olnud väga suured sõbrad. Nii, et neil on välja kujunenud terve rida sõnu, millest ainult nemad aru saavad ja omavahel kasutavad. Üks nendest sõnadest on “pronks”, mida hääldatakse umbes [broonks] ja see tähendab midagi väga head, umbes nagu rootslastel “bra”.

Sellepärast ei olnud hetkekski kahtlust, et aarde nimeks saab Warrior Bronx, eestikeelne aardenimi tuli alles mitu kuud hiljem. Ma ise oleks pannud ehk Sõdalane Bronx, aga Märt laitis selle maha ja siis jäi nii nagu praegu on.

 Ja Märt, ära tulevikus enam maha laida, eks! 🙂

Siiski, üks asi jäi selle aardega seoses kripeldama. Nimelt kartsin kohe alguses, et kui mängus on Pronkssõdur, siis läheb asi kindlasti varem või hiljem poliitiliseks, isegi nii apoliitlilise hobi nagu geopeitus juures. Ja kahjuks ei pidanud ma kaua ootama, kui ilmusid vastavad logiteated. 😦 Valitud tsitaate:

Geopeituseta poleks sinna sattunud ja teist korda enam minna ei kavatse 🙂

Ka meie polnud siin iial varem käinud ega vist tule ka uuesti.

Lillepoode tee peale ette ei jäänud, mistõttu astusime ühe rahva ihu ja hinge suunas ebaviisakalt tühjade kätega.

Viskasime kiire pilgu sellele mõistetamatu rahva mõtte ja enesemääratluse lättele ning astusime aarde suunas.

Kuid hinge jäi kraapima kahtlus, et sellise lahendusega jääb ta [aare] kiirelt silma selle suurrahva poegadele, kes seal samas aia taga sütlaid veene torkavad ning nutavad taga pea saja aasta eest kaotatud hingesid, mis meid päästsid.

Sellistele logidele pani (vähemalt ajutiselt) piiri geopeitur Pioneer, kuid mitte kahjuks kuigi õnnestunult:

Imelik on lugeda, et mõned geopeiturid on sellel kalmistul esimest ja viimast korda. Ei tea, kas tegemist on veendunud patsifistidega, või ei pea nad lihtsalt sobilikuks langetada pead aarde algkoordinaatidelt teises kalmistu servas asuvate Eesti Vabariigi väejuhtide mälestusmärkide juures, kelledest paljud mõrvati NL vangilaagrites. Või siis Eesti Vabariigi sünni eest oma elu andnud Briti mereväelaste haudade juures? Samuti oleks mõtlemapanev külastada 1936 aasta 15. juunil toimunud Männiku laskemoona ladude plahvatuses hukkunute ühishauda, kuhu on maetud ka mitme lapse surnukehad. Rääkimata lillede viimisest – kui suurrahvuste lilled närtsivad, siis väikerahvaste lilledest võib ainult unistada?!

Püüdke olla! Kalmistul oleme me kõik võrdsed ja pead langetada kõlbab täpselt sama hästi ka Pronkssõduri juures! Veidi rohkem empaatiat ei teeks paha! Muidu tulebki nii välja nagu mulle ühel koolitusel räägiti, et kui eestlase käest tunnete kohta küsida, siis on kolm tunnet: hea, halb ja normaalne. Ning neile lisaks veel viha… 😥

Mina näiteks olen seal kalmistul käinud nii enne Pronkssõduriga seotud jama, eelmise aasta 9 mail koos nende tuhandete “mõistetamatu rahva” esindajatega, ning ka peale monumendi täielikku taastamist. Ja lisaks nüüd, geopeituse aaret otsimas. Ning kavatsen ka edaspidi minna, sest üks eesti skulptori poolt loodud kuju pole enam selline koll nagu sest nõukogude ajal tehti. Ja oleks narrus seda pronksitükki vihata või põlata. Nagu ka teisi mälestusmärke või ajalugu üleüldiselt. Pigem püüan mõista. Ka seda, mis esmapilgul tundub “mõistetamatu”. Soovitan teistelegi! 🙂

Kommentaarid»

1. triick - 26.05.2008

Nagu näen, oled mind rohkelt tsiteerinud. Kahjuks ei ole sa tabanud ei minu ega teiste tsiteeritavate mõtet ja oled kahjuks muutud selle juures ise nö. poliitiliseks. Igal inimesel on oma hinnangud ja seisukohad ning olukorras, kus sinule need ei meeldi või ei sobi, hakata näpuga näitama sõnadele selle sisu tabamata on lihtsalt väiklane. Ma ei usu, et keegi praegustest aaret külastanud inimestest suhtuks surnutesse halvustavalt. Igaüks elas omas ajas ja käitus nii nagu see aeg temalt ootas. Pealegi ei antud väikesele inimesele suures mängus kuigivõrd valikuvõimalusi. Kuid praegune aeg on teine ja minevikus elamine ei ole see stiimul, mis ühiskonda arendaks. Pigem vastupidi. Poliitilistel põhjustel on kujundatud ühest sümbolist rahva enesemääratluse alus. Kuid inimesed, kes leiavad enda MINA ainult ühes kujus on nõrgad ja minu jaoks mõistetamatud. Kuigi elus on palju väärtusi ja vene rahvusel on ette näidata rikkalik kultuuripärand, siis praegusel hetkel unustatakse see suurus ja piirdutakse millegi sellega, millest sisuliselt aru ei saada ning mis ei ole neile ka omane. Sisuliselt võime seda näidet lihtsustades võtta Eestluse aluseks Tallinna lauluväljaku aia – hakata seda kummardama ja austama. See koht ju sümboliseerib väga kaudselt meie vabaduspüüdlusi. Tegemist ei ole vihaga, nagu sa ekslikult arvad. Tegemist on sooviga, et inimesed hindaksid väärtuseid, mitte kujusid.

Selline on minu arvamus ja ma ei arva, et oma hinnangutega teeksin ülekohut mõtlevale inimesele. On minevik, on olevik ja on tulevik.

2. mr.Costello - 26.05.2008

Siin sissekandes poliitiliseks muutumine oli täiesti teadlik – see on minu ruum ja siin saan ma seda kirjutada, mis geopeituse logiteates asjakohane poleks.

Olen sinuga täiesti nõus, et igal inimesel on oma hinnangud ja seisukohad – nii ka minul. Kuid oma seisukoha avaldamist ma väiklaseks ei pea. Muuseas, kus ma ütlesin, et mõni geopeitur suhtus surnutesse halvustavalt? Mulle lihtsalt tundus, et üritati ka kalmistul kiilu lüüa: meie ja nemad.

Selle alusel, kuidas inimesed oma mina määratlevad neid nõrkadeks või tugevateks liigitada… no ma ei tea. 😕 Rohkem nagu igaühe oma asi: kes määratleb end läbi rahvuse, kes läbi usu, kes läbi kuju ja kes läbi inimeseks olemise.

Muuseas, ma pole nii väga kindel, kas eestlased (btw, eestlased ja eestlus kirjutatakse väikese tähega) end läbi Lauluväljaku ei määratleks, kui kellelgi tuleks tore mõte see ala näiteks kuhugi sobivamasse kohta teisaldada.

Aitäh arvamusavalduse eest! Lisan sinu lõpumõttele veel meeldetuletuseks mõttetera: kes elab minevikuta sel pole tulevikku.

3. sirje - 26.05.2008

Mittepoliiliitiline seisukoht sõjaväekalmistul oleks näiteks kunstniku arvamus või maastikuarhitekti oma, kui nad räägivad oma teemast. Kohe, kui seda tüüpi kalmistul hakatakse rääkima millestki muust, on tegemist poliitilise arvamusega.

Imelik, ma küll pole sealkandis kunagi kedagi süstlaid veeni torkimas näinud. 10 aastat tagasi, kui ma lapsekäruga jalutamas käisin, jäi sõjaväekalmistu mulle päris tihti ette. (Südalinna kalmistu ka, mis seal kõrval on. Soovitan vaatama minna, seal on üks vahva ingel puuris).

Muideks, ka ksenofoobid võiks südalinna kalmistule kiigata, seal on vene rahvusest inimeste hauad lausa eraldi, teemat järkuks kohe kauemaks.

4. 400+ aaret leitud ja aitab « Mister Costello — kangelane - 02.06.2008

[…] aarderetked kokku) ja avastasin, et üks verstapost on märkamatult möödunud. Nimelt oli Pronksist võitleja leidmine 19 mail minu 400 […]


Lisa kommentaar

