jump to navigation

Poul Anderson “Õhu Ja Öö Kuninganna” 27.04.2009

Posted by mr.Costello in Ulme.
Tags:
trackback

The Queen of Air and Darkness by Poul Anderson

Järjekordne võõra planeedi koloniseerimise lugu kogumikust “Taevarahvas: Poul Andersoni parimad jutud” mulle ei meeldinud. Miks? Sellest kohe peale lühikest sisututvustust.

Lühiromaani “Õhu Ja Öö Kuninganna” peategelaseks on eradetektiiv, kes palgatakse üht kadunud last otsima. Selgub, et lapsi on sel planeedil varemgi röövitud ning kohalikud farmerid kahtlustavad kuritegudes Vanemat Rahvast. Ehk teisiti öeldes haldjarahvast. Detektiivi lisaülesandeks saabki kinnitada või ümber lükata legend haldjatest tuhandete (valgus)aastate kaugusel.

Nojah, ei istunud mulle see imelik möks, kuigi tinglikult on see lugu tõepoolest science fiction, minu lemmikžanr. Aga nii segaselt ja igavalt kirja pandud, et jäin lugedes mitu korda magama. Ka puänti polnud ollagi. Igatahes on samalaadne “Härjapõlvlaste kaitseala” Clifford D. Simakilt tunduvalt parem romaan.

Võib-olla aga oli aga ka põhjus selles:

Ainesele paneb aluse muidugi korralik mütoloogiatundmine.

Nii ütles Indrek Hargla selle jutu arvustuses Ulmekirjanduse BAAS-is. Ja tõepoolest, tema juba mütoloogiat tunneb. Mina aga mitte ning ausalt öeldes ei pea ma hea jutu näitajaks seda, kui pean Wikipedias taustatööd tegema, et uurida, kes too Õhu Ja Öö Kuninganna siis on. Eriti kui see mind absoluutselt ei huvita. Nii et minu poolt “kolm”.

Kommentaarid»

1. Ulmeguru - 28.04.2009

Oeh, ometi kord on keegi ka minuga ühes paadis… mulle on ligi paarkümmend aastat (alates esimesest lugemisest) selle teksti suurus ja olulisus mõistetamatu olnud… BAASis ka kõik kiidavad… hakkasin juba vahepeal pisut enda heas maitses kahtlema… aga näe…

Tean küll, et see kommentaar kaob mutiauku, aga siiski…

2. Ulmeguru - 28.04.2009

Hm, läkski kommentaar läbi… küll ma ikka olen geniaalne…

3. mr.Costello - 28.04.2009

Tundub, et eelmiste kommentaaride spämmifiltrisse sattumise põhjus oli see, et kasutasid URL-i lingil oma Bloggeri profiili. Nüüd, kus see jälle su blogile viitab, on kõik korras. 🙂

4. Ulmeguru - 28.04.2009

Arvan ise kah, et see oli põhjus… 🙂

5. Poul Anderson | Stalkerid - 12.06.2013

[…] Jõesaar, A. Poul Anderson “Õhu Ja Öö Kuninganna” // https://mrcostello.wordpress.com/2009/04/27/poul-anderson-ohu-ja-oo-kuninganna/ […]


Lisa kommentaar

