jump to navigation

Anne Leinonen “Tss, tss! tegid need” 06.05.2009

Posted by mr.Costello in Ulme.
Tags:
trackback

Moslemitudruk

Erinevalt eelmisest jutust antoloogias “Soome ulme”, on mul Anne Leinoneni loo “Tss, tss! tegid need” sisu ka aastapäevad peale lugemist meeles. Samas, kuna jutt on lühike ja ma puänti välja rääkida ei taha, olen ikka lõhkise küna ees ja sisututvustus tuleb nigel. 😦

Peategelaseks on üks koolikiusamise ohvriks langenud väike moslem. Kiusamise põhjuseks pearäti kandmine keskkonnas, kus see läänelike tavade järgi kombeks pole. Loo lõpuks saavad kiusajad oma tahtmise ning rebivad räti maha. Ja siis — “Tss, tss!” tegid need… 😎

Lugu on ilmselgelt inspireeritud mõne aasta tagusest ühiskondlikust diskussioonist (peamiselt Prantsusmaal), kas moslemid tohivad koolis oma usuga seonduvat traditsionaalset riietust kanda. Samas on Anne Leinoneni jutt sellise mõnusa kiiksuga ja hoopis teise nurga alt kirja pandud. Eesmärgiks panna lugeja mõtisklema, kas võõra vägisi endasarnaseks sundimine on ikka mõistlik või ehk tasub neid sellistena, nagu nad on, endi kõrval aktsepteerida.

Igatahes mulle see jutt meeldis — lühike ja lööv. BAAS-i läks kirja “viis”.

Kommentaarid»

1. sirje - 06.05.2009

Mulle see jutt ka meeldis. Seal oli mu mälu järgi veel see ka, et ta polnud mitte ainult moslem valgete keskel, vaid ta oli ka äsja sinna sinna kolinud. Ehk tema teistsugusele lisandus veel see ka, et ta oli uus ja aariasoost poegadel on ju kombeks peale teiste rahvaste ka uustulnukaid julmalt kohelda.

2. Oudekki - 07.05.2009

Kas ta oli vàike Medusa?

3. mr.Costello - 07.05.2009

Oudekki, kas ma pean sellele küsimusele vastama? 🙂

4. Oudekki - 07.05.2009

Noh, kuivõrd mulle see raamat kohe mitte käeulatusse ei satu, siis… Muidugi, kui sa viitsid loo sisse skännida ja lugemiseks saata, kui liiga pikk ei ole 🙂 Huvi tekitas küll. Kui eestis oleks, äkki isegi ostaks selle antoloogia sellise jutu peale.

5. Ove - 09.05.2009

Mina ei saanduki aru, kes ta selline tegelikult oli, kuid igastahes mingisse vähemusse ta kuulus. Aga jutt oli hea puändiga küll. Pidin vist lõpu isegi uuesti lugema, et täpselt pihta saada, mis seal tegelikult juhtus.


Lisa kommentaar

