jump to navigation

Anni Mäger “Kõuekärgatus” 29.05.2012

Posted by mr.Costello in Ulme.
Tags: ,
trackback

Ma pole suurem koomiksite ehk ilusamalt öeldes graafiliste romaanide austaja. Jah, loomulikult oli lapsepõlves üks mu lemmikuid kurioosumina ilmunud Miki Hiir ja hiljem Olimar Kallase kultuslikud “Kolm lugu” ning nende järjed. Mul on üks koomiksiteemaline lauamäng ning ma olen ära vaadanud pea kõik Marveli koomiksite põhjal tehtud filmid. Kuid koomiksiraamatud mind ei köida.

Kuid kui uue Reaktori sisukorras jäi silma, et seal on avaldatud Anni Mägeri illustreeritud koomiks Ray Bradbury kultusliku lühijutu “Kõuekärgatus” ainetel, viskasin pilgu peale. Ning hakkasin pikemata lugema. Imetlema. Kaiffima.

Kuna see koomiks on nüüd võrgus vabalt saadaval, siis mingit sisuülevaadet ma andma ei hakka — kes tahab, võib ise need 22 lehekülge pilte üle vaadata. Ning kui tahtmist ka originaallugu lugeda, siis selle leiab siitsamast, minu veebilehelt.

Ray Bradbury “Kõuekärgatus” on ulmelugu, mida ma olen lugenud kahes eestikeelses tõlkes, samuti olen näinud selle põhjal vändatud filmi ja kuulanud vähemat kahes versioonis kuuldemängu. Sestap lugu oli kaugel sellest, et olla tundmatu — pigem ütleks, et see jutt on mul detailideni peas. 🙂

Lugedes jäi esmalt silma, et Anni Mäger on aluseks võtnud Andres Tarandi, mitte Mario Kivistiku tõlke — kiidusõnad selle eest. Miks? Sellest kirjutasin kunagi ka. Edasi aga köitsid tähelepanu vaid kaunilt joonistatud pildid ja nendega põimitud tekst. Illustraator pole mingit omaloomingut teinud, vaid on pildilises vormis välja toonud selle jutu tuuma. Super! Kuid samas on ikkagi tegemist Anni Mägeri mitte Ray Bradbury loominguga, seepärast on ka käesoleva blogipostituse pealkirjas just tema nimi.

Ja krooniks kõigele on imeilus “kaanepilt”. Käesoleva aasta Stalkeri hääletusel saab esmakordselt ära märkida ka ilusaima 2011. aastal eesti keeles ilmunud ulmeraamatu kaane — seda pole ma veel jõudnud välja valida, kuid kui järgmisel aastal sedasama küsitakse, pakuks välja Anni Mägeri illustratsiooni “Kõuekärgatuse” koomiksi kaanele.

Ja selline kunstiteos ilmus tasuta ilmuvas ning pehmelt öeldes põlve otsas tehtavas võrguajakirjas?! Olen rabatud. Positiivselt. 🙂

Kommentaarid»

1. Ray Bradbury | Stalkerid - 20.11.2013

[…] Jõesaar, A. Anni Mäger “Kõuekärgatus” // https://mrcostello.wordpress.com/2012/05/29/anni-mager-kouekargatus/ […]


Lisa kommentaar

