jump to navigation

Johanna Sinisalo “Üheksa savipotti” 07.06.2012

Posted by mr.Costello in Ulme.
Tags:
trackback

Jõudsin “Nekromanteioni” lugedes Saksa autorite juurest Soome kirjanikeni ja kuna nende tekste on Skarabeus varemgi avaldanud, siis tulid nimed juba tuttavamad ette.  Näiteks sellesama Johanna Sinisalo tekstide kohta olen siinsamas blogis nii mitugi kiitvat sõna kirja pannud.

Kui see vähene, mida eelnevalt lugenud olen, paigutub žanrilt kas sci-fi või siis sotsiaalse ulme hulka, siis “Üheksa savipotti” on salaajalugu. Põhimõtteliselt on väga lühidalt kirja pandud Jeesuse lugu, kuid “natukene” teisiti, kui meie seda teame. Paraku tuli seda teksti lugedes välja minu harimatus — kuigi olen Uue Testamendiga enam-vähem kursis, jäid peened nüansid minu jaoks tabamatuks. Niipalju sain siiski aru, et peamine sõnum, mida autor öelda tahtis, oli see, et Jeesus mitte ei tõusnud üles, vaid temast tehti voodoo-nõiduse abil zombi. 😀

Võib-olla vähese lugemuse viga, aga mina pole varem midagi sarnast lugenud või ei ole siis lugemiselamus eriti ere olnud. Nii et minu jaoks olid lahedad nii idee ise, kui ka jutu lugemisest saadud emotsioon. Minu poolt Ulmekirjanduse Baasi “neli”. Viiest jäi puudu seesama autori poolt püstitatud eeldus nagu oleks kõik lugejad piibliteksti peensustega lõpuni kursis.

Kommentaarid»

1. Manjana - 07.06.2012

“Meister ja Margarita” aitaks vähest lugemust sel teemal ravida.


Lisa kommentaar

