jump to navigation

Lino Aldani “Quo vadis, Francisco?” 15.06.2012

Posted by mr.Costello in Ulme.
Tags:
trackback

Tuleb end vist taas kokku võtta, et blogimiseks aega leida või õigemini võtta — olen “Nekromanteionist” juba päris mitu Itaalia autorite ulmejuttu läbi lugenud, muljeid pole aga kirja pannud. Kui aga sai juba ükskord pähe võetud, et arvustan antoloogia iga juttu eraldi, siis igatahes pooleli ma ka ei jäta, jäärapäine nagu ma olen.

Esimene Itaalia ulmet iseloomustama valitud lugu kogumikus vastas igati minu ootustele (ja stereotüüpidele): loomulikult peab Itaalia ulmeloo pealkiri olema ladinakeelne ning peategelaseks katoliku preester. 😛

Tegevus toimub mingil vaenuliku keskkonnaga võõral planeedil, kuhu üks jumalasulane on jäänud (jäetud) misjonitööd tegema. Kohalikud humanoidid suhtuvad temasse alguses vaenulikult, kuid seepeale kui ta ühe neist hädakaitse situatsioonis kogemata maha lööb, hakatakse teda kartma ja — austama. Kuid ka isa Francisco peab kohalike kombed üle võtma, et tema misjonitöö luhta ei läheks…

Tegemist on paraja mõistulooga ja tuleb tunnistada, et ega ma kohe taibanudki, mida autor sellega nüüd täpselt öelda tahtis. Nüüd, blogimise hetkel, polnud ka sisu enam päris täpselt meeles ja pidin meeldetuletuseks natuke üle lugema. Ning vaikselt hakkas koitma… Ilmselt loen tulevikus seda juttu veelgi — tundub, et tegemist on sellise hea veini tüüpi tekstiga, mis iga lugemisega vaid paremaks läheb. Ulmekirjanduse Baasi minu poolt “neli”.

Kommentaarid»

No comments yet — be the first.

Lisa kommentaar

