jump to navigation

Riigi infosüsteemide arendus imeb! Ja klienditeenindus ka! 20.04.2010

Posted by mr.Costello in Isiklik.
trackback

Nii. Ma tavaliselt ei kirjuta oma isiklikest asjadest netti, aga hetkel olen ma piisavalt vihale aetud, et seda teha. Ja võib-olla on sellest infost kasu ka.

Ühesõnaga, kui kellelgi on vaja juhiluba vahetada, siis täna, homme ja ilmselt veel mingi ebamäärase ajaperioodi vältel pole mõtet ARK-i minna, sest aidata nad teid niikuinii ei saa ja ei taha. Mina, loll, seda ei teadnud ja läksin täna ARK-i kesklinna büroosse oma nädalavahetusel aegunud juhiluba vahetama. Teadsin küll, et nad läksid selsamal nädalavahetusel üle uuele infosüsteemile ning nagu nende kodulehekülg ütleb “seetõttu võtavad alguses toimingud tavapärasest kauem aega”. Olgu, aega mul oli.

Paraku selgus aga kohapeal, et mitte midagi ei tööta ja mitte midagi nad teha ei saa — nii teenindaja mulle ütleski, kui ma lõpuks ühe leidsin, kes mind tähele pani. Muuseas, järjekorranumbriautomaati seal büroos pole. Aga selge siis, kui ei tööta, siis ei tööta. Teeninduskoolitust saanud inimesena küsisin siiski, et mida nad siis teha saavad. Tuli välja, et minu tervisetõendi andmed sisestada. Asi seegi. Vahepeal rääkis kõrvallaua teenindaja midagi digipildi salvestamisest, mille peale ma enda omalt lootusrikkalt uurisin, et ehk saab siiski pildiautomaadis pilti teha. Soovitati proovida, äkki tõesti töötab.

Pildiautomaat oli huvitav, ma pole varem sellises pilti teinud. Isikukoodi sisestamise ajal aga kuulsin, kuidas keegi saalis jaurama pistis, et “mida ta sinna otsis ja ei jõua ma neid kõiki valvata siin”. Pistsin pea kardina tagant välja ja ütlesin, et minu teenindaja soovitas ja et kas neil ikka vasak käsi teab, mida parem teeb … Mille peale hakkas muidugi “minu” teenindaja seletama, et tema ütles mulle kohe, et midagi ei tööta jne. Mulle jäi küll teine mulje … aga olgu, tegin pildid ära. Kuna hakkasin selle aja peale juba vaikselt ärrituma, siis jäin piltidele suht kurja näoga, aga tühja sellest.

Klienditeenindaja laua juurde naastes selgus, et äsja tehtud pildid on tema arvutis täitsa olemas ja nii istusin lootusrikkalt maha. Digimatil allkirja andma, sest ka seda on juhiloale vaja. Kuid see arvutisse ei salvestunud ja olimegi jälle alguses — ilma allkirjata ei saavat pilti salvestada ja jätkata.

Oma professionaalset kretinismi pidurdamata suutmata — viga! — uurisin, kas nad ikka testivad ka oma infosüsteeme, enne kui need juurutavad. Sest täna on ju juba teine päev peale uue süsteemi kasutuselevõttu. Sain teada, et testivad küll. Nojah … kuigi kuidas, sellest mina selles kaoses küll sotti ei saanud. Aga las ta olla, klienditeenindaja ei peagi neid asju ju teadma. Küsisin siis lõpuks midagi tema ampluaast: “millal süsteemid töökorda saavad ja millal ma võiksin tagasi tulla?” Mispeale sain jahmatavapaneva nähvamise osaliseks: “Mina ei tea! Ega ma teil siin mingi selgeltnägija pole!” 😮 Inimene! Üldse midagi klienditeenindusest ei tea või?! Helista, küsi! Vabanda! Kui talle seda ütlesin, kukkus ennast veel õigustama (mida klienditeenindaja kunagi teha ei tohiks), mispeale mul närv lõplikult üle viskas ning ma tema nime küsisin. Gea Tsäkko, teadmiseks teilegi.

Tagasi kontoris, helistasin Liiklusregistri infotelefonile, et küsida, kas vähemalt Mustamäel (mis asub küll pärapõrgus minusuguse autota liikleja jaoks, aga olgu) saab neid toiminguid teha. Peale viieminutilist ooterežiimil rippumist sain lõpuks kellegi kätte ka. Aga seal ei teatud muidugi midagi ning anti Mustamäe kontori otsenumber (arvake ära, kas see vastab?). Kurtsin ka teenindaja käitumise üle, kuid seegi kaebus soovitati mul Mustamäele esitada.

Kuna ma kedagi kätte ei saanud, siis guugeldasin vahelduseks ning jõudsin järeldusele, et teenindaja peale kaevata mul ilmselt ei tasu. Nimelt juhib autoregistrikeskuse ja maanteeameti ühinemise järel 1. juulist seda asutust keegi Tamur Tsäkko, kes on vanuse järgi otsustades ilmselt Gea Tsäkko isa. Või siis mõni sugulane, sest see perekonnanimi on küllalt haruldane. Ja vaevalt, et onupojapoliitika siseringis midagi ette võetakse.

Vaat selline lugu. Kokkuvõtteks veelkordne hämming riigi infosüsteemide aadressil — jättes kõrvale juba eelpoolmainitud puuduliku testimise ja juurutamise — milleks kuradiks on neil minu allkirja digitaalsel kujul vaja, kui see on ID kaardi andmebaasis olemas?! Kas tõesti ei saa kahte registrit kuidagimoodi ühendada? Ka digitaalne foto on seal olemas ning ka seda võiks juhiloal kasutada …

Lõppkokkuvõttes jääb üle vaid tunda “rõõmu” faktist, et mu auto on hetkel remondis ja mul sõita vaja pole. Kuid võib-olla soovite panuseid teha, kumb parandatakse kiiremini, kas auto või liiklusregistri vigane infosüsteem? 😉

Kommentaarid»

1. Offf - 21.04.2010

No mis rõõmu pakub sulle vaeste lauaneegrite bashimine. Niigi on nad selles süsteemis kõige väiksemad ja tähtsusetumad mutrid ja kannatavad selle ikalduse all vaat et kõige rohkem.
Isegi “itimehi” ei maksa bashida, sest sellises suures süsteemis juhivad asju ikka veidi suurema kaliibri klemmid.
Sulle näite elust. On projekt, mis kulgeb enam-vähem graafikujärgselt. Kõik on rõõmsad ja teevad oma tööd. Projektil on suur tõenäosus õnnestuda.
Nüüd annab Suur Võll rõõmsalt koos kommunikatsioonitibinaga intervjuud ja putrab välja: “Kuuendal läheme laivi”. Kommunikatsioonitibin, kellel on kaasas Paber, kus on kirjas tegelik kuupäev, teda ei paranda. Ajalehes ilmub Artikkel: “kuuendal läheme laivi”.
Projektijuht tormab kohale: “Poisid, paanika! Kuuendal lähme laivi! Kuupäev on ajakirjanduses maha hõigatud, midagi enam päästa ei saa.”
No ja läksimegi… beetaga. Aga Suur Võll oli rahul. Et teda lolliks ei tehtud. Mis siis, et rahvas nurises. On ennegi nurisenud. Prandame tasapisi ära. Küll nad ära harjuvad.
Vot selline kole lugu. Aga mitte ARKist.

2. mr.Costello - 22.04.2010

Ei pakugi rõõmu kedagi peksta. Pigem ikka kurb ja masendav on. Vaheraportina olgu öeldud, et ARK-i telefonil ei vasta ikka keegi ning ka minu e-mailile pole vastatud. Homme, kui rohkem aega on, lähen uuesti Kesklinna büroosse vaatama, mis värk.

Aga sinu loo peale ütleks seda, et selgrootu tüüp see teie projektijuht ja ega ülejäänudki paremad pole. Öelnud, et ei lähe pooliku asjaga laivi ja kogu lugu. Klientide huvides. Vaevalt, et lahti oleks lastud, IT inimesi pole isegi praegusel masuajal kusagilt saada.

3. naber - 01.05.2010

Kaevata teenindaja peale oleks ikka tasunud,muidu ju ettevõttes ei saagi keegi teada kui hea või halb keegi oma ametis on.Küllap isa oleks kodus lapsukesele siis söögilauas öelnud ,et nii ei ole ilus teha ja peab olema aupaklik ja viisakas klientide vastu.

4. Kadi - 26.05.2010

Gea Tsäkko oli juba koolis tõeliselt ülbe mõrd! Nii, et ärge tema käitumise üle imestage!


Lisa kommentaar